OKULUMUZDA

OKULUMUZDA "WILL YOU PLAY WITH ME? (BENİMLE OYNAR MISIN?)" E-TWINNING PROJESİ DEVAM EDİYOR...

Okulumuz anasınıfı öğretmeni Zeliha ARSLAN tarafından "WILL YOU PLAY WITH ME? (BENİMLE OYNAR MISIN?)" E-Twinning projesi yürütülmektedir.

Oyun çocukların dilidir. Oyunun kültürel, sosyolojik, kişisel birçok yönü vardır. Çocuklar oyunlar sayesinde çevresini algılar, büyüklerini taklit eder; paylaşmayı, kaybetmeyi, rekabeti, iş bölümünü, örgütlenmeyi, sevinmeyi, üzülmeyi öğrenir. Oyun, her çocuğun gerçek yaşantısından daha çok benimsediği, daha çok içinde yaşadığı ve mutlu olduğu bir dünyadır. Sadece çocuklar için değil büyükler için de belli kurallarla oynanan eğlenme aracıdır. Bireyler içinde yaşadığı toplumu ve kültürü oyunlar aracılığıyla tanır ve öğrenir. Toplumsal değerler oyunlar aracılığıyla yeni nesillere aktarılır. Geçmişte ve günümüzde oynanan çocuk oyunları arasında anlamlı farklılıkların olduğu görülmüştür. Eskiden çocuklar boş zamanlarının büyük çoğunluğunu sokakta arkadaşlarıyla oynarken günümüzde çocuklar boş zamanlarını telefon, bilgisayar, tabletle oynayarak geçirdiğini ifade etmiştir.

18.03.2022 449

18-03-2022

HEDEFLER

1. Öğrencilerimizin bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilmelerini sağlamak

2. 3-6 yaş okul öncesi çağındaki çocuklarda; değerler eğitimi, sırasını bekleme, başkasının hakkına saygı gösterme, nezaket kuralları, liderlik, role uygun davranma vb. gibi sosyal – duygusal gelişim kazanımlarını gerçekleştirmek

3. Çocuklara sosyal–duygusal anlamda; sevgi, saygı, hoşgörü, paylaşma, yardımlaşma, işbirliği, dayanışma gibi manevi değerlerimizin kazandırılması sağlamak

4. Kültürümüzün farklılaşmasını engellemek ve oyunlar ile kültür aktarımı yapılarak kültür devamlılığının sürekliliğini sağlamak

5. Çocukların geleneksel oyun süreçlerinde sosyalleştiklerini gösteren davranışlarını gözlemleyebilmek

6. Grup etkinliklerinde kurallara uyma ve öğrencilerde empati yetisini artırmak

7. Öğrencilerimizin, yenilikçi eğitim anlayışı sayesinde daha motive ve istekli bir öğrenme sürecine girmeleri sağlamak

8. Geçmişte oynanan oyunlarla günümüz kuşağının çocuk oyunlarının karşılaştırmasını yapmak